måndag 5 juni 2017

Sökes

Jag har haft ett intressant samtal med en vän. Vi pratade om mansbilden. Jag har upptäckt att ju äldre jag blir desto mer lägger jag märke till ojämlikheten mellan kvinnor och män. Vi lever i ett samhälle med många manliga strukturer.  Jag har två söner som jag vill se blomstra utan behöva trycka ner någon annan. Jag vill se mina barn i jämställda förhållanden. Jag försöker förklara hur viktigt det är att kunna sköta ett hem, ta hand om sin ekonomi, laga mat och mycket annat. Jag har alltid känt att det inte spelar så stor roll vad jag säger utan att det är vad jag gör som är det viktigaste. Nu har jag insett att det kanske inte heller är så viktigt för de identifierar sig med manliga förebilder. Jag behöver alltså en hel hög med coola, medvetna, trygga män som kan utbilda mina barn.
Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar