lördag 20 maj 2017

Frånvarande

Som ni säkert förstår är jag i en svacka. Det jag helst vill göra är att flyta bort, stanna tiden, vara i en bubbla helt själv. Jag anstränger mig när jag träffar människor. Är mig själv på rutin men orkar inte läsa av människor i min närhet. Jag orkar precis vara med i livet men det kostar på. Kraften finns inte där. Det dåliga samvetet drar i väg. Jag vet att man blir glad av tacksamhet, att sinnet blir lugnt av mindfullness, att kroppen behöver motion, att jag behöver äta, allt det är kristallklart. Jag orkar bara inte. Jag behöver bli buren, inlindad i bomull utan att tänka, höra lättsamma ord i mitt öra. Jag behöver läka i min takt utan krav. Jag vill känna att jag duger bra som jag är. En trött, stum varelse som inte dansar. Det här tillståndet kommer gå över men tills dess, ha tålamod.
Kram Sara

2 kommentarer:

  1. Sänder en massa kärlek ❤️❤️❤️❤️
    Kramar från Åsa & co i Västerås

    SvaraRadera
  2. Låt läkningen få den tid och det utrymme den behöver. Varm kram från mig!
    Johanna

    SvaraRadera