onsdag 19 april 2017

Efter påsk

Jag ligger i min säng och har en kurrande katt på min mage. Påsken har passerat och jag är hemma med barnen. Det känns obeskrivligt lyxigt. Jag har ingen huvudvärk så jag kan laga mat och plocka undan saker. Jag börjar få öar av fint lite varstans hemma. Det blir lite lättare att andas när ordningen börjar skymta fram. Jag kan ligga här och känna att jag omges av ett varmt gult ljus. Snart kanske jag börjar lysa igen. Vissa saker tar man förgivet men det är inte förrän de försvinner som man förstår hur betydelsefulla de är. Att ha en kropp som fungerar borde jag vara väldigt tacksam över. Jag har fått tillbaka mina drömmar också. Ibland kommer starka drömmar och ger mig föraningar. De ger mig en trygghet. Jag är buren av kärlek. Inbäddad och innesluten i världen. Snart hoppas jag att jag får tillbaka min förmåga att lyssna. Den saknar jag. Jag vill kunna ta in människor och vara öppen, nyfiken. Inte stängd och sluten. Det finns mycket att vara tacksam över och jag hoppas jag fortsätter uppmärksamma alla mina delar i fortsättningen också. Kärlek får fortsätta strömma genom mig.
Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar