fredag 22 juli 2011

Roligare städning med dammsugare och rosa träskor


Livet blir inte roligare än man gör det.
Jag tycker att det är ganska tråkigt att städa eller jag vet en massa andra saker som är roligare och som man borde prioritera. Tex. att kramas, leka, måla, tänka är mycket viktigare än prylar som ligger på rätt plats och rena golv. Nu är det så att jag är allergisk mot damm så jag måste plocka fram dammsugaren ibland och städa. Idag kände jag att jag behövde lite glädje. Jag satte på mig mina fina rosa träskor, min stora gröna klänning och började städa. Upptäckte snabbt att jag kände mig som Marilyn Monroe för dammsugaren blåste upp klänningen hela tiden. Det fick mig att gapskratta och leka filmstjärna samtidigt som jag städade. Alla andra här hemma undrade vad jag höll på med. Jag fick bara ett av mina vanliga fnatt så jag kikna av skratt. Det behövs!

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar